22.11.2008

Paine cu spanac si mozzarella




Ingrediente

pt aluat:

600 gr faina
60 gr ulei
400 gr lapte
1 pachet drojdie
1 lingurita cu sare
1 lingurita cu zahar
1 galbenus de ou (pentru uns deasupra)
pt umplutura :

200 gr spanac ( eu am avut congelat )
unt cat o nuca
2 catei de usturoi
o punga mica cu mozzarella
sare.

Drojdia se pune la inmuiat cu zaharul si laptele incalzit . Intr-un castron punem faina uleiul si sarea la care adaugam maiaua.
Bagam mixerul in functiune cu paletele pentru aluat iar in 5 minute e gata aluatul , pe care il lasam la dospit aproximativ 45 minute , o oara.





Dupa ca a dospit , deoarece doar eu sunt amatoare in casa de spanac am impartit aluatul in doua . L-am intins pe masa de lucru , in forma dreptunghiulara, de vreo 2 cm grosime .
Intr-o cratita am pus untul la topit si am adaugat spanacul.




Dupa ce s-a dezghetat si s-a omogenizat bine , am adaugat usturoiul pisat si sare. Am mai lasat un pic , sa dea un clocot si am oprit focul.






Aceasta compozitite am intinso peste aluat . Mozzarela am taito bucati si am pus peste spanac.




Am rulat aluatul , am incercat sa dau forma unei paini , am mutat aluatul intr-o tava cu hartie de copt si am dat la cutor cam 30 de minute .



Dupa aproximativ 15 minute am scos painica afara si am unso cu galbenus de ou amestecat cu putin lapte .



Este foarte buna , moale , pufoasa, iar combinatia de spanac cu usturoi si mozzarella e foarte buna .









Din cealata parte de aluat am facut cornulete cu gem dar fac un subiect separta cu ele, aici

Pofta buna !!