09.01.2009

Porc dulce acrisor (Jamie Oliver)



Reteta lui Jamie zice asa :

100 gr orez basmati
2 linguri faina
sare de mare si piper proaspat macinat
ulei de masline
400 gr file de porc, taiat in bucati mai mari
2 catei de usturoi feliati fin
1 ardei chilli proaspat , feliat( eu am pus o lingurita de chilli macinat)
1 bucata radacina de ghimbir de marimea degetului mare, curatat si maruntit
1 ardei gras rosu sau galben, fara seminte taiat fin
4 fire de ceapa verde
2 maini fasole verde , tata pe lungime
1 lingura zahar
1 legatura de coriandru proaspat
2 linguri de otet de vin alb

( in loc de ardei , ceapa si fasole am pus o punga de amestec chinezesc de la Bonduelle)

1. Se fierbe orezul conform instructiunilor de pe pachet, se scurge si se pastreaza cald.

2. Se trec bucatelele de carne de proc prin faina asezonata cu sare si piper . Se inchinge ulei intr-o tigaie wok si se prajesc bucatelele de proc timp de aproximativ 5 minute , pana ce se rumenesc pe toate partile. Se adauga usturoiul , chilli, ghimbir si toate legumele. Prajiti rapid timp de un minut sau doua.





3. Se adauga zaharul si otetul si se lasa sa scada pentru a se obtine un sos gros si lipicios - n-ar trebuie sa dureze mai mult de vreo doua , trei minute . Se serveste in boluri calde, in care ati pus mai intai orez basmati.



Sfatul lui Jamie : Incercati sa adugati cateva bucatele de ananas proaspat la reteta pentru mai mult savoare. Acest lucru l-am facut , am adaugat bucati de ananas dar din compot.


Pofta buna!