12.12.2008

Cozonac cu stafide si migdale

Primul meu cozonac



Pana acum cozonacii ii facea soacra mea si deoarece facea multi eu nu ma mai puneam sa fac cozonac.
Rasfoind carticica practica am descoperit insa o reteta care mi-a atras atentia deoarece nu era vorba de un cozonac clasi cu nuca sau mac , si m-am hotarat sa o prestez cu modificarile de rigoare.
Am sa scriu reteta asa cum e ea prezentata in carticica practica.

Ingrediente :
1 kg de faina
50 g drojdie
375 ml lapte
350 g unt
150 g zahar
1 fiola esenta de rom
1 fiola esenta de vanilie
750 g stafide
50 g migdale macinate
coaja rasa de la 2 lamai
100 g zahar pudra cu aroma de vanilie
1 lingurita sare.

Preparare:

Cerni faina intr-un castorn , iar in mijloc faci o adancitura in care pui drojdia si 1 lingurita zahar dizolvate in putin lapte caldut. Lasi maiaua sa creaca la cald , pentru 20 de minute.



Intre timp , dizolvi zaharul si sarea in laptele ramas. Inmoi stafidele in apa calduta cat sa le acopere, cu esenta de rom .
Cand maiaua a crescut o incorporezi in faina impreuan cu restul de lapte caldut si aromele . Framanti aluatul timp de cel putin 15 minute , cu mainile unse cu 150 gr unt topit. Acoperi aluatul si il lasi sa creasca la cald.



Dupa 30 de minute framanti din nou aluatul ,adaugand 100 g unt topit , stafiele scurse si migdalele macinate.



Presari faina , acoperi aluatul cu un servet si il lasi sa creasca timp de 1 ora.




Imparti aluatul in trei bucati , pe care le modelezi sub forma de sului si le impletesti.



Asezi cozonacii in doua tavi unse cu unt .



Ii coci timp de 10 minute la foc iute , in cuptorul preincalzit , apoi la foc mijlociu, timp de 35 de minute .
Cand ii scoti din cuptor ii stopesti cu untul topit ramas si ii presari din belsug cu zahar vanilat.


Ce am facut eu : am renuntat la esenta de rom si la stafide , deoarece am doi mofturosi in casa, am injumatatit ingredientele ca am considerat ca ne ajunge un cozonac.

Si iata creatia mea :