22.12.2008

Fursecuri



Deoarece Craciunul se aproprie cu pasi repezi am inceput sa facem fursecuri, ca sa il momim pe Mos Craciun sa vina si la noi in casa. Ieri am facut bradul, iar amintirile mele din copilaria asoceaza ornarea bradului cu mirosul prajiturilor coapte in cuptor. Asa ca eu si cu Alex ne-am apucat de treaba .



Ingrediente :


6 galbenusuri
400 gr margarina
300 gr zahar
800 gr faina
1plic praf de copt
150 gr nuca de cocos
250 gr nuca macinata
100 gr gem de visine

Margarina si zaharul le-am batut spuma , am adaugat galbenusele . Treptat am adaugat faina cernuta, amestecata cu praful de copt.
Se framana bine aluatul .
L-am impartit in doau parti ...nu au fost egale ...in parte mai mica am adaugat nuca de cocos , iar in partea mai mare am adugat aproximativ 200 gr nuca macinata.

Am pus alatul in folie alimentara si l-am lasa la odihnit in firgider , cel putin o ora ( se poate si de pe o zi pe alta , cu cat sta mai mult cu atat se lucraza mai usor ).

Aluatul cu nuca de cocos l-am intins si am taita stelute si inimioare si le-am copt la foc potrivit aproximativ 15 minute.

Aluatul cu nuca : o parte l-am facut bilute mici , le-am dat prin albus de ou si nuca , le-am pus pe tava tapetata cu hartie de copt , apoi cu degetul le-am apasat , formand un gol pe care l-am umplut cu gem . Le-am copt in cuptor la foc potrivit aproximativ 20 de minute .

Apoi am decupat forme rotunde , stelute , inimioare pe care le-am lipit intre ele cu gem ... si aceste au necesitat 20 de minute la cuptor la foc potrivit.

Sa va aratam si rezultatul :



Sa va povestesc si despre atomosfera placuta din casa. Miroasea a prajitura, a brad , a vin fiert cu scortisoara . Colinzile rasunau din boxe... piciul era fericit ca l-am implicat ca de obicei in acitivitatiile noastre. Din cand in cand il apuca dansatul pe colinzi.Spiritul Craciunului plutea in aer. Restul va lasa sa va imaginati....