04.12.2010

Conopida pane

Conopida nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia saptamanala. Ea este considerata si un bun aliment anticangerigen, detoxifiant al organismului.

Mai multe informatii despre aceasta leguma am gasit pe situl www.apropo.ro si pe www.sanatateatv.ro

Eu o prepar sub diverse forme: conopida pane, conopida gratinata , conopida la aburi , conopida murata ( yammiii ) . Sunt convinsa ca multi dintre voi stiu reteta de conopida pane, dar daca tot suntem in post m-am gandit sa va reamintesc acesta reteta minunata , mai ales daca nu mai stiti ce sa gatiti.






Asadar, aveti nevoie de :
1 Conopida
2-3 oua... pentru cei care tin post inlocuiesc ouale cu apa ;)
3-4 lingur de faina ,
sare si condimente dupa gust
ulei pentru pajit

Impartim conopida in buchete si o oparam in apa cu sare aproximativ 10-15 minute.
Conopida oparata o lasam la scurs intr-o spumiera.










Intre timp batem ouale ca pentru omleta, adaugam faina si amestecam bine . Compozitia obtinuta trebuie sa aiba o textura ca si cea pentru clatite , poate o idee mai subtire . Adaugam condimente dupa gustul fiecariua.















Tavalim fiecare buchetel de conopida prin compozitia de mai sus , si le prajim in ulei incins . O intoarcem pe toate partile , pana se rumeneste.













Eu am servit de data aceasta conpida alturi de sos Salsa cines , dulce acrisor de la Develey . Acesta este sosul pe care il folosesc si la preparea mancarii chinezesti cu pui si ananas












Conopida pane se poate servi calda, rece, ca si gustare , ca si aperitiv sau ca si garnitura.

Pofta buna !