14.12.2008

Painici cu lapte


Astazi fiind duminica am vrut sa papam painici proaspete la micul dejun . Am budulit pe net si am gasit aceste painici cu lapte .
Reteta este de pe culinar.ro postata de Poca , o gasiti aici


Ingrediente :

675 gr. faina
1 lingurita ( putin cu varf) sare
1 pachetel drojdie uscata ( 10 gr.)(eu am folosit 30 gr drojie proaspata)
25 gr. unt
450 ml. lapte cald

un galbenus de ou si putin lapte pentru uns painicile

Se pune faina intr-un bol , la mijloc face o gaura in care punem drojdia si putin lapte. Lasam sa stea un pic pana incepe sa fermenteze. Apoi adaugam sarea , restul de lapte si untul topit.
Framantam bine ( eu am folosit mixerul cu paletele pentru aluat) pana cand aluatul devine elastic si se desprinde de pe peretii bolului.
Lasam aluatul sa stea la dospit pana isi dubleaza volumul .
Inpartim aluatul in 12 parti egale , formam bilute pe care le punem in tava tapetata cu hartie. Ungem bilutele cu galbenus de ou amestecat cu lapte si punem peste painici ce avem prin bucatarie : mac , susan , seminte de in, de floarea soarelui , de dovleac . Eu am pus seminte de susan si de floarea soarelui. Crestam cu un cutit painicile.
Punem tava in cuptorul incalzit la 100 grade lasam 10 minute , apoi o scoatem , punem deasupra o folie de aluminiu sa isi pastreze temperatura , dam cuptorul la 230 de grade si punem painicile la loc .
In aproximativ 25 de minute sunt coapte.




Aceste painici sunt foarte bune , coaja crocanta si miezul moale , hmmm intradevar yamii .... nu imi pare rau ca am ales acesta reteta pentru micul dejun in familie .

Pofta buna!