15.04.2020

Shaorma de pui facuta in casa

Buna dimineata!


Copiii mei zilele trecute au cerut insistent Shaorma. Noi locuim intr-o comuna la 13 km de oras si aici e mai greu cu comanda la domiciliu.
Exista cateva firme locale care ofera mancare cu livrare la domiciliu,  dar nu doream sa fac experimente tocmai acum.

Norocul a facut sa gasesc lipii la magazinul din sat asa ca mi-am propus sa satisfac dorinta si pofta copiilor.

Pentru shaorma aveti nevoie de:
- 8 cartofi
- 2 bucati piept de pui
- 5 castraveti murati
- ketchup
- 2 linguri de maioneza
- lipii
-condimente: sare , piper, boia dulce afumata (sau simpla)
- ulei

Cartofii curatati , spalati si taiati se prajesc in ulei incins pana se rumenesc sau se condimenteaza dupa plac cu sare si piper +1 lingurita de ulei se amesteca si se coc pe tava in cuptor.

Pieptul de pui  l-am taiat bucatele , l-am condimentat su sare, piper , boia de ardei dulce afumata si se calesc intro oala in putin ulei. Binenteles amestecam des pana cand carnea este bine facuta.

Castravetii se taie felii. Maioneza putem sa o facem in casa sau sa folosim maioneza gata facuta.
De asemenea se poate face si o salata de varza pe care sa o folosim.

Lipiile le incalzim in tigaie antiaderenta fara sa adaugam ulei ( prin acesasta incalzire putem sa manevram mai usor lipia) , adaugam ingredientele de mai sus in ce ordine vrem noi si in functie de preferintele fiecarui membru al familiei :) Unii vor cu ketchup , unii vor fara, unii vor castraveti murati, altii nu vor :)) , etc. Aici e bine sa intrebam pe fiecare in parte ce doreste, cel putin eu asa am facut deoarece era clipa de rasfat. (Nu fac mereu asta, deoarece e greu sa satisfaci 4 mofturosi, dar din cand in cand le fac pe plac ;) )







Stiu ca nu e un fel de mancare prea sanatos, dar din cand in cand mai facem si exceptii mai ales daca pastram echilibrul in toate.  Indemnati-va copii sa va ajute la  aceasta activitate, de exemplu ei pot sa taie castravetii, sa aduca maioneza sau ketchupul si chiar sa isi faca singuri shaorma cu ingredientele pregatite.

Tot ce mai aveti nevoie este buna dispozitie si pofta buna!