21.01.2012

Provocarea secreta: Costite dulci acrisoare

Bineînțeles ca nu nu puteam sa ratez provocarea secreta din aceasta luna a Amei de pe blogul Ama în bucătărie

Blogul de inspirație a fost Piri Piri e Canela a Ramonei , un blog foarte interesant, cu rețete inedite , specificei zonei în care Ramona trăiește ( Portugalia)


Cu siguranța am sa mai încerc și alte rețete de pe blogul ei , dar acum am ales sa o fac pe aceasta deoarece aveam toate ingredientele necesare în casa.
Costițe dulci acrișoare sau asa cum zice autoarea Entercosto Agridoce

Menționez ca eu am avut scăricica și ca am pus mai multe condimente , deoarece cantitatea mea de carne era mai multa.

5 bucăți scăricica
1 1/2 linguri de miere
2 linguri sos de soia
2 linguri sos barbecue ( eu am folosit un sos de ardei cu roșii și condimente , pus în borcane pentru iarna )
sucul de la o portocală mare
6 căței de usturoi
o bucățică de ghimbir proaspăt dat pe răzătoare ( se poate înlocui și cu praf de ghimbir la pliculeț)
1 linguriță de zahăr brun
sare

Se face o pastă din usturoi, ghimbirul și putină sare, apoi se adaugă sucul de portocală, mierea, sosul soia, sosul barbecue și zahărul.Se amesteca bine , apoi se ung coastele cu acest sos.

Eu am făcut sosul dimineața , am pus totul într-un vas de yena și am dat la frigider , pana după-masa , când le-am băgat la cuptor. Nu e nevoie sa faceți asta... eu am făcut-o din lipsa de timp , deoarece vroiam sa fie proaspăt scose din cuptor când vine soțul acasă, și înainte de asta trebuia sa îl iau pe Alex de la grădiniță. Puteți sa le bagați imediat la cuptor.





Se baga la cuptor la foc mediu și se lasă sa se rumenească frumos. Reacția soțului când a venit acasă ? Doamne ce bine miroase ... e o zi speciala azi , ma întreabă el ? :)) Da e o zi speciala pentru provocarea secreta.







Am servit alături de pireu de cartofi și castraveți murați în saramura



Pofta buna!