13.12.2011

Friptura in lapte cu sos de smantana

























Astazi va propun o reteta speciala , delicioasa , pe care o puteti pregati pentru craciun sau pentru seara de anul nou.



Aveti nevoie de :
1kg de muschi de vita sau de porc
1l de lapte
250 gr de smantana
2 catei de usturoi
80g de unt
2 linguri de faina
1 foaie de dafin
1 crenguta cimbru(proaspata sau uscata )
sare , piper

1.Eu am avut un muschiulet de porc , pe care l-am sarat si piperat. Usturoiul l-am pasat si cu el am uns muschiuletul.

2.Intr-o cratita (trebuie sa fie inalta ; eu am folosit o tigaie mare ,din aluminiu turnata ) topim 80 g de unt , adaugam musciuletul si lasam pana capata culoare pe toate partile . Incalzim laptele in alta oala .




3.Cu ajutorul unui polonic , turnam treptat laptele fierbinte peste musciulet, adaugam foia de dafin si cimbrul. Acoperim oala cu un capac si lasam sa fiarba la foc mic o ora si jumatate.Din cand in cand stropim musciuletul cu laptele din oala.



4. Cand carnea este patrunsa , frageda si moale , o scoatem din oala si o pastram la cald. Scoatem foia de dafin si creanga de cimbru. Amestecam faina cu smantana si o adaugam treptat, amestecand bine sa nu faca cocoloase. Lasam se fiarba pana devine un sos.

5 Sosul il strecuram printr-o sita , condimentam cu sare si piper . Carne o taiem bucatisi o servim cu sosul de smantana. Se poate servii alaturi de legume : brocoli , morcovi , conopida , gulie.
Noi am servit cu cartofi natur.





Impresii: Carne este foarte farageda , hmmm yamii iar sosul ...nu va mai spun , sper sa incercati acesta reteta !

Retete de sosuri gaiti pe Diva Hair , und particip cu aceasta reteta la concurs sponzorizat de Dmail: Idei utile, cadouri originale

Pofta buna !